vrijdag 22 mei 2015

Dag 13

Vandaag heb ik maar 10km gefietst, om in Frederikshavn tot de terminal en na de overtocht naar Oslo tot de heel hoog boven de stad uittorende camping te geraken. Vanwege de steile hellingen was het verschrikkelijk lastig om tot daar te geraken en het was nog lastiger om aldaar vast te stellen dat de camping pas vanaf juni geopend is. Ik heb mijn tentje dan maar 'in het wild' opgezet, samen met een Deens koppel, Pathy en Klaus, die ook met de fiets onderweg zijn richting 'de Noordkaap', maar hierbij de hulp krijgen van twee viervoeters, echte sledehonden, Husky's, zeg maar.
Ze beschermen tegen wild, maar niet tegen mensen, beweert Klaus; desondanks geven ze mij op mijn eerste dagje wildkamperen een veilig gevoel.
Op het schip heb ik mij vanmorgen bijna doodgegeten, zo uitgehongerd was ik. Ik heb er mij gedurende de rest van de meer dan 9u durende overtocht onledig gehouden met het verkennen van het schip en het in de loungebar drinken van gin&tonics... Ik ga nu slapen want mijn tablet maakt teveel licht en de Husky's beginnen weer te piepen, of toch niet, nee ze blijven kalm. Slaap wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten