zondag 24 mei 2015

Dag 15

Vandaag ben ik heel laat vertrokken; misschien was het al half twaalf. Desondanks heb ik toch 98km afgelegd. De route verliep eerst over de E16, een lange klim met een stijgingspercentage - volgens het verkeersbord - van 9%, temidden van druk en snel gemotoriseerd verkeer; vanaf Jevnaker tot Dokka, waar ik thans verblijf op de camping, vlak aan de gelijknamige rivier, ging het op en neer over de R245, langsheen de westzijde van Randsfjorden, met slechts af en toe een passerende auto. Niet lang na mijn vertrek begon het aanhoudend te regenen; ook de tent heb ik in dit natte weer moeten opzetten. Ik heb niets moeten betalen om hier te kamperen; de uitbater is er niet; een Noorse gast die net was gearriveerd heeft hem voor mij opgebeld; met mijn GSM bleek het niet te lukken. Het fietsleed van de dag is beperkt gebleven tot het loskomen van het spatbord vooraan links (nog steeds het gevolg van de aanrijding met een kinderfiets tijdens de fietsreis naar Rome ?) en het voorste plaatje van mijn rechter klikpedaal (misschien door de opeenhoping van grind of waarschijnlijker door het vele in- en uitklikken); beide heb ik onderweg weer vastgezet. Van het landschap - het uitzicht op Randsfjorden - heb ik vandaag niet zoveel kunnen genieten als gisteren vanwege het slechte weer. Ik hoop dat dit snel weer beter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten