maandag 25 mei 2015

Dag 16

Het traject van de dag volgde de hele R250 van Dokka tot Vingrom en verder de weg langsheen de westzijde van de Mjøsa tot Lillehammer en werd gekenmerkt door kilometers lange en zware klimpartijen. De regenbuien waren ook vandaag weer van de partij en helemaal op de top van de nog gedeeltelijk in sneeuw en ijs bedekte fjel moest ik mij zelfs verweren tegen de striemende hagel. Tegen de laatste klimpartij heb ik keihard moeten vechten; ik had geen energie meer; mijn pijp was uit. Het zijn maar 56 kilometers geworden, maar het was niettemin de zwaarste fietsdag tot nog toe. De laatste kilometers gingen steil bergafwaarts tegen meer dan 50km/u richting Gudbrandsdalen. Na enkele kilometers over een parallelweg van de E6 gefietst te hebben, heb ik via een oude brug de Mjøsa overgestoken om te Lillehammer 'Lillehammer Camping' te bereiken, waar ik thans verblijf en inmiddels mijn energievoorraden heb aangevuld met ondermeer twee trekkersmaaltijden. De tent heb ik weer in de gietende regen moeten opzetten; het koken heb ik gelukkig tussen de twee buien door kunnen doen. Wanneer houdt dit slechte weer nu eens op?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten