woensdag 27 mei 2015

Dag 18

Ik hoef niet elke dag af te zien, dus heb ik me vandaag eens een lichte dag gegund. Nog geen vier uren ben ik onderweg geweest. Ik heb 61km afgelegd, onderweg nog boodschappen gedaan, alsook gepicknickt. Gisterennacht en vanmorgen was het berekoud; ik heb nauwelijks geslapen vanwege de koude. Mijn slaapzak - mummiemodel zonder tochtrol, synthetisch & comfortzone -4° - was hier niet tegen opgewassen; zelfs met mijn thermisch ondergoed in merinowol, dikke wollen kousen en dikke isolerende fleece aan, heb ik heel de nacht koude voeten gehad en lag ik uiteindelijk te bibberen; de binnenkant van de slaapzak voelde ook koud aan; ik heb hem dan maar ter isolatie opgevuld met kleren.
Misschien had ik er toch beter aan gedaan mij voor deze reis een nieuwe en betere slaapzak aan te schaffen. Het weer was overwegend zonnig, met af en toe een bui. De onverharde weg heb ik verder gevolgd tot het uitzicht op het diep onder mij liggende meer Gålåvatn - en in de verte het Rondanegebergte? (daarvoor moet ik de geotag van de aldaar gemaakte foto's even bekijken) -, vanwaar een ca. 10km lange afdaling begon - de laatste kilometers met verraderlijke haarspeldbochten - tot Harpefoss. Vandaar leidde de R256 me door een diep dal met groene sappige weiden en veel schapenteelt naar Vinstra.
Na aldaar boodschappen gedaan te hebben, heb ik de rivier de Lågen gevolgd via een op en neer gaande asfaltweg met nauwelijks autoverkeer; onderweg nog even halt gehouden aan een picknicktafel en vervolgens mijn weg verder gezet tot Otta, waar ik thans verblijf op de camping 'Otta Camping og Motell'. Ik heb weer zelf gekookt - ik ben van heel de reis nog geen enkele camping met (geopend) restaurant tegengekomen -, mijn buikje rond gegeten en zo kan ik er morgen weer tegen aan.

2 opmerkingen:

  1. "Hoi Gerd, heb net met veel bewondering je (trouwens zeer aangenaam geschreven) reisverslagen gelezen. Wat (helaas vaak nat en koud) avontuur. Ben ontzettend benieuwd naar de foto's ! En volhouden hé. Groetjes Ruth Zoals je ziet wordt je van verschillende kanten gevolgd want Ruth vroeg om bovenstaande bericht te plaatsen op je Blog. Go go go broertje. Groetjes van je favoriete zus 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen