donderdag 14 mei 2015

Dag 5

Vandaag was het berekoud. Vooral de sterke wind deed de gevoelstemperatuur aanzienlijk dalen. Het was heel de dag zwaar bewolkt, maar op een enkel spatje na vrijwel droog. Gisterennacht en vanmorgen had het wel geregend. Ik had me alleszins warmer moeten kleden, want ik heb afgezien. Na 112km fietsen - eigenlijk meer, de fietscomputer is in de buurt van windturbines uitgevallen - heb ik mijn tent opgezet op de camping 'Am Leuchtturm' te Dornbusch, een heel eind van de route, aan de Elbe. De Elbe zal ik morgen overvaren; vandaag heb ik de Oste overgestoken met een zweefveer. Dat is een veer dat niet over het water vaart maar middels en stalen portaalconstructie boven het water zweeft. Het landschap is nog steeds vlak, maar heel even heb ik toch al van een glooiend parcours kunnen genieten. Slaap wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten