vrijdag 15 mei 2015

Dag 6

Na 126km fietsen heb ik m'n tentje opgezet op de camping 'Wikinger campingplatz Haithabu', zo genoemd naar de vikingvesting Haithabu en voorloper van de tweetal kilometers noordelijker, en aan de noordzijde van de Schlei, gelegen stad Schleswig. Tweemaal heb ik gebruik moeten maken van een veerdienst. De Elbefähre deed er zo'n 20 à 30 minuten over, omdat de overtocht met een bocht rond een eiland moest. De tweede overtocht was een kleintje; die ging over het 'Nord-Ostsee Kanal'; die verbinding werd eind 19e eeuw gegraven om Duitse slagschepen doorgang te bieden van de Oostzee naar de Noordzee. Het weertype was te vergelijken met dat van eergisteren; deze keer had ik me al iets warmer gekleed. Onderweg heb ik me bevoorraad met nog een portie 'Rosinenbrot' en op de camping heb ik, ondanks de restaurants in de buurt, m'n eigen potje klaargemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten