woensdag 13 mei 2015

Dag 4

Vandaag 113km gefietst door dreven, dreven en nog eens dreven, temidden van voormalig moerasland - getuige hiervan de vele toponiemen die het woord 'Moor' bevatten -, eeuwenlang ontgonnen voor turf en nu grotendeels in cultuur gebracht. Het weer was zowel koud als warm; koud vanwege de sterke wind - gelukkig meestal rugwind - en warm vanwege de hete zonnestralen. Fietsen zonder regenjasje was, omwille van de koude wind, vragen om ziek te worden; dus heb ik noodgedwongen in m'n regenjasje flink moeten zweten onder een stralende zon. Vlak nadat een veerboot mij naar de andere oever van de Weser had gebracht, heb ik mijn tentje opgezet op de grote, maar wat in verval geraakte camping te Rechtenfleth. De camping geeft een nogal besloten indruk, maar de mensen zijn niettemin vriendelijk. Ik heb ze de batterijen van mijn GPS plus lader overhandigd voor een eerste oplaadbeurt. Het ontbijt op de vorige camping was super en ik heb zonet in Gaststätte 'Weider Hof' een Jägerschnitzel mit Pilzen gegeten; de Franziskaner (Weissbier) heeft me ook deugd gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten