zondag 17 mei 2015

Dag 8

Ik heb vandaag flink moeten vechten tegen de krachtige rukwinden. Vanmorgen zag het weer er nog veelbelovend uit : nog steeds koud, maar een onbewolkte hemel. Ik heb een uurtje langer geslapen dan gewoonlijk - gewoonlijk sta ik op om 6u -, wat langer ontbeten en ik heb ook wat meer moeite gehad om alles weer in te pakken. Daardoor ben ik pas heel laat kunnen vertrekken. Er waren toen al heel wat wolken komen opzetten, en dat zijn er in de loop van de dag steeds meer en meer geworden. De plens- en zelfs hagelbuien zijn echter niet uitgebleven, in weerwil van wat de receptioniste van de vorige camping me verzekerd had.
Onderweg vaak grafheuveltjes gezien, uit de steen- en bronstijd, mooi op een rij (gewoonlijk een drietal zichtbaar), en de oudst bekende runensteen, namelijk de Hærulfstenen, terug op zijn oorspronkelijke plaats, langs de weg. Ik ga nu proberen de slaap te vatten - het regent nu vrijwel onophoudelijk - in mijn mooi Akto-tentje van Hilleberg tussen allemaal lelijke, aftandse caravans op de camping te Vorbasse. Ah ja, vandaag stond 107km op de teller. Slaap wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten