zaterdag 30 mei 2015

Dag 21

Vandaag was het aangenaam fietsen doorheen een wederom prachtig landschap, over autoluwe wegen, en zelfs met een streepje zon (maar toch nog heel fris) ! Via het fietspad van de licht bergopgaande R70 heb ik het stadje Oppdal uitgereden tot net voorbij Vognill, waar ik aan een heel wat stevigere en vrij lange klim begonnen ben tot hoog boven het nog volledig dichtgevroren meer Skarvatn. Vanaf daar ging de etappe grotendeels bergafwaarts, ondermeer langs het meer Granashøen, aanvankelijk over asfalt- en tenslotte ook over grind- en zandwegen - deze waren niettemin in uitstekende staat -; vanaf Grana bru volgde ik over de R700 het dal van de rivier de Orkla; vanaf Å ging het aan de andere oever van deze rivier flink op en neer tot Meldal, vanwaar ik opnieuw over de R700 Løkken ben binnen gereden; ik vond er niet meteen de gewenste verblijfplaats, zodat ik nog een eindje ben doorgereden tot Svorkmo, alwaar ik op een aantal kilometers van de route verwijderde camping mijn tentje heb opgezet, aan de oever van de reeds aangehaalde rivier, de Orkla.
Ik heb vandaag 86km afgelegd. Tijdens de rit ben ik gelukkig - voor de verandering nog eens - droog gebleven. Gezien er in de loop van de dag steeds meer met neerslag dreigende wolken waren verschenen, ben ik, om ook op de camping de buien voor te zijn, meteen na het opzetten van mijn tentje en alvorens mij gedoucht te hebben, aan het kokkerellen geslagen - en dat hoor ik uiteraard vanwege het brandgevaar (ik gebruik een kookstel met spiritusbrandertje van Trangia) buiten de tent te doen, en het liefst uiteraard, bij droog weer ! Ik ben er hoe dan ook in geslaagd, want nu ik in mijn tentje ter afsluiting van de dag nog even deze blog bijwerk, is het opnieuw beginnen regenen !

1 opmerking:

  1. Hoi Gerd, lijkt dat je nu eens een positieve dag hebt gehad. Gr Gert Kamphuis

    BeantwoordenVerwijderen