zaterdag 16 mei 2015

Dag 7

Vandaag heb ik het bijzonder lastig gehad vanwege het ijskoude, winderige en regenachtige weer. Naast warme fietskledij (arm- en beenverwarmers, helmkapje en handschoenen) droeg ik onder mijn regenkledij nog een dikke isolerende fleece. Dat was nodig niet alleen vanwege het barslechte weer, maar ook vanwege de natte fietskledij. Mijn fietskledij heb ik na iedere rit 's avonds gewassen, maar tot nog toe nooit helemaal droog gekregen tegen de volgende morgen.
Zolang het niet te koud is - het mag zelfs een beetje regenen - kan gerust met natte fietskledij gereden worden, maar vandaag was het door de lage temperatuur en de verder afkoelende regen en wind toch opletten om niet ziek te worden. Ik heb lang in mijn tentje, beschut tegen weer en wind, in m'n natte fietskledij zitten bibberen en overdenken wat ik nu best kon doen. Maar soit, ik heb het overleefd, ik ben er (nog) niet ziek van geworden. Vandaag heb ik de Deense grens overgestoken en niet vergeten aan de voormalige grenspost Deense kronen te pinnen. De Deense kronen heb ik al uitgeprobeerd op de camping waar ik thans verblijf, namelijk camping Fjordlyst te Aabenraa, die ik via een kilometerslange afdaling vanaf de route wist te bereiken (dat wordt morgen flink klimmen !). 93km heb ik gefietst en geregeld - mag ik nu voor het eerst zeggen - geklommen, vaak over modderige grindwegen (dat kwam er ook nog bij). Veel aandacht aan het landschap heb ik niet kunnen besteden; maar dat werd toch weer goed gemaakt door een hertje dat voor mij de weg opsprong; ik probeerde het stilletjes te benaderen, maar het had mij al snel in de gaten en rende er meteen vandoor. Dada !

1 opmerking:

  1. Wij kijken in ieder geval elke avond uit naar je verslag vanuit onze luie zetel :-)

    BeantwoordenVerwijderen