maandag 18 mei 2015

Dag 9

Vandaag heb ik 96km gefietst en daarmee de kaap van 1000km overschreden; met andere woorden nog een 3000-tal kilometers te fietsen. Onderweg ben ik nog andere fietsreizigers tegengekomen : een Nederlands koppel, op de terugweg van de Jutlandfietsroute, met de tandem; een Duits meisje, dat net terugkeerde van een rondje Duitsland-Zweden-Noorwegen-Duitsland en onderweg zoveel hinder van de koude en de wind had ondervonden dat ze al eens noodgedwongen de trein had moeten nemen; en uiteindelijk nog een zwaar beladen fietser uit Breda, die ook naar de Noordkaap wil en er zelfs een half jaar voor uitgetrokken heeft. Het landschap blijkt bezaaid te zijn met grafheuvels. Spijtig dat ik er zo weinig van heb kunnen genieten; het regent nu onophoudelijk. Ook mijn tent heb ik in de gietende regen moeten opzetten. Ik verblijf nu op de camping  'Silkeborg Sø Camping' te Silkeborg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten