donderdag 4 juni 2015

Dag 26

De route verliep vandaag vrijwel uitsluitend over de R769, doorheen een wederom prachtig landschap met schitterende uitzichten, ondermeer langs de zuidkust van Surviksundet, over het eiland Elvalandet, doorheen het schiereiland Fosnes en langs de zuidkust van Foldfjorden. In Namsos heb ik een westelijke parallelweg van de R769 genomen om de tunnel te vermijden, en in Horvereid heb ik op het einde van de weg de R770 in oostelijke richting opgereden om tenslotte de camping van Kolvereid, waar ik mij thans bevind, te bereiken. Het weer van de dag werd vooral gekenmerkt door enkele flinke regenbuien, doorheen een ruig wolkendek zelfs af en toe wat zonneschijn en vooral een sterke, ijzig koude westenwind.
Hiertegen heb ik keihard moeten opboksen vanaf de vaartocht over Foldfjorden van Lund naar Hofles. Omdat ik bij aankomst te Lund nog meer dan een uur op de veerboot moest wachten, heb ik aldaar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een warme maaltijd te nuttigen (kokkerellen op de camping is gelet op de gure weersomstandigheden vaak onbegonnen werk).
Naast het opboksen tegen een sterke westenwind heb ik ook de gehele rit strijd moeten leveren tegen de ene na de andere heuveltop (ik heb in Noorwegen overigens nog geen enkele keer over vlak parcours gereden !). Ik heb vandaag 69km afgelegd - vaartocht uiteraard niet meegerekend. Momenteel word ik in mijn tentje geregeld opgeschrikt door zeer korte, hevige regenbuien welke gepaard gaan met krachtige windstoten. Er lijkt maar geen betering in te komen...

1 opmerking: