maandag 22 juni 2015

Dag 43

Na een aanvankelijk nog gemoedelijk ritje langs de oostkust van Altafjorden ging het al gauw flink bergopwaarts via haarpeldbochten met een stijgingspercentage van 7% (zoals aangegeven op de verkeersborden) tot op een hoogte van meer dan 400m de eindeloze fjell in. Tot Skaidi waren er geen overnachtingsmogelijkheden, inkoopmogelijkheden - maar dat maakt uiteraard weinig uit op zondag -, noch schuilmogelijkheden bij slecht weer - gelukkig was het niet eerder dan kort voor het einde van de rit beginnen regenen (dus ik ben niet zoals gisteren droog kunnen blijven !).
Ik doorkruiste er een overwegend woest, arctisch landschap met af en toe een nederzetting bestaande uit een vijf- tot tiental huisjes van de Samen en uiteraard kuddes rendieren. Ik ontmoette er Michel, een lichtbepakte fietser uit Oostenrijk, die vanuit Malmö in Zweden vertrokken was. We zijn samen verder gereden tot Oldenfjord, waar we uiteindelijk beiden in het motel 'Russenes' elk een kamer gehuurd hebben. Ondanks dat ik laat vertrokken ben - het was al 11u - heb ik vandaag toch nog 113km gefietst. De noordkaap is niet zo ver meer verwijderd...

1 opmerking:

  1. Dag Gerd,
    Het einde nadert nu snel!! Fantastisch!! Gelukkig is het weer nu toch een beetje aangenamer, al had het natuurlijk veel beter kunnen en moeten zijn...
    Ik volg je blog dagelijks met heel veel plezier, maar kan haast niet wachten om al je verhalen te mogen horen (met enkele foto's)!
    Geniet er nog van en nog even volhouden, je bent er bijna.
    groetjes,

    Bart

    BeantwoordenVerwijderen