zondag 14 juni 2015

Dag 36

Vanuit Svolvær heb ik mijn weg verdergezet over de E10 en na de bootovertocht van Fiskebot naar Melbu over de R82 tot Sortland; de omwegen langs de westkust van de eilanden Austvågøy, Hadseløya en Langøya heb ik vanwege het grijze weer - en ook om de Noordkaap wat sneller te bereiken - links laten liggen. Ik heb trouwens besloten om vanaf morgen de vooraf geplande route even te verlaten en over de R82 door te fietsen naar Andenes, om na de bootovertocht naar Gryllefjord via de R86 en R862 uit te komen in Tromsø. Vandaag heb ik maar één klein tunneltje moeten doorrijden, de 'Hattnestunnelen'; dit was kort voor de overtocht vanaf Fiskebot - deze had ik trouwens net gemist na mijn aankomst aldaar, waardoor ik ongeveer nog anderhalf uur heb moeten wachten op de eerstvolgende; gelukkig was er deze keer wel een eetgelegenheid, een 'kiosk', waar ik me intussentijd kon opwarmen; en ontmoette ik er kort voor het vertrek van de ferry opnieuw het fietsende koppel uit Parijs, dat ik eerder had ontmoet te Ørnes en te Bodø. De dagteller stond op 80km toen ik arriveerde te Sortland. Ik verblijf aldaar in het 'Strand Hotell Sortland' een afzonderlijk, zeer karig ingericht gebouw - ik heb bijvoorbeeld geen gordijnen, noch een bureau/tafel - van het iets verderop gelegen 'Sortland hotell'. In de loop van de dag werd het weer iets kalmer, minder koud naar mijn gevoel, met minder regen; tijd om hierna nog eens uit te kijken naar een camping?

2 opmerkingen:

  1. Message van de papa 😊 : wat is het nummer van je vlucht?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van Tromsø naar Oslo Gardemoen SK 4403 en van Oslo Gardemoen naar Brussel SK 4745, beide op 2 juli

    BeantwoordenVerwijderen