woensdag 17 juni 2015

Dag 39

Na het verlaten van het eilandje Sommarøy heb ik de fietsroute 1C over de R862 richting Tromsø verder gevolgd. Vermits er nergens langsheen de route behalve in de stad Tromsø accomodaties te vinden zijn waar ik kan overnachten, eten of levensmiddelen aankopen, heb ik de dagrit noodgedwongen beperkt tot Tromsø. Het zijn in totaal 62 kilometers geworden - waarvan 6km van het hotel te Sommarøy naar de R862, dus maar 56km over de route ! Door het zonnige ochtendweer was ik zinnens om na afloop van de rit nog eens een camping uit te zullen proberen. Maar in de loop van de voormiddag verzamelden zich in de smalle fjorden van Kvaløya de mij inmiddels al zo vertrouwd voorkomende grijze wolken, die me geregeld op motregen trakteerden. En eens in de stad begon het zelfs oude wijven te regenen, waardoor ik meteen op zoek ben gegaan naar een hotel. Het was niet makkelijk om een betaalbaar hotel te vinden, maar ik ben er toch in geslaagd. Ik heb het 'Skansen Hotell' uitgekozen, in het centrum van de stad. De receptioniste bevestigde me wat ik reeds eerder te horen had gekregen, 'Gerd' is in Noorwegen een meisjesnaam !

2 opmerkingen: