vrijdag 12 juni 2015

Dag 33

Vóór het zoeken naar een onderkomen te Bodø wou ik nog even aan de terminal informatie inwinnen over de overtocht naar de Lofoten. Ik ben er nog andere fietsers tegengekomen die ik eerder te Ørnes had ontmoet; zij bleken reeds telefonisch alle nuttige gegevens verkregen te hebben. De eerstvolgende ferry zou om 16u30 vertrekken en om 19u45 arriveren te Moskenes. Ik heb niet langer getwijfeld; in plaats van naar een onderkomen te Bodø te zoeken, heb ik meteen besloten deze ferry te nemen en, gelet op de verbeterde weersomstandigheden - het is niettemin nog steeds wisselvallig -, te overnachten op de camping van Moskenes. Ik heb 68km gefietst; en ben ondermeer via een 40m hoge brug over de maalstromen van Saltstraumen gereden - deze worden door de getijden veroorzaakt, en doordat ik er net op het juiste ogenblik ben overgereden, heb ik er een glimp van kunnen opvangen.

1 opmerking: