donderdag 18 juni 2015

Dag 40

Eindelijk heb ik nog eens bij mooi weer kunnen fietsen. Wel werd het in de loop van de dag wat frisser, kwamen er steeds meer wolken opzetten en werd ik kort voor mijn aankomst te Djupvik toch nog op regenvlaag getrakteerd. Maar dat heeft de pret niet kunnen bederven. Het was een mooi traject over grotendeels autoluwe wegen - slechts enkele kilometers moest ik de drukkere E8 op - langs fjorden en doorheen valleien, geflankeerd door hoge, sterk besneeuwde bergtoppen. Tweemaal heb ik een beroep moeten doen op een veerdienst; op de eerste, van Breivikeidet naar Svensby, ontmoette ik opnieuw het koppel uit Hamburg, Sven en Ines; de tweede, van Lyngseidet naar Olderdalen, heeft me uiteindelijk terug aan de vooraf geplande route doen aanknopen.
Deze ging opnieuw over de beruchte E6, welke hier in vergelijking met het zuiden van het land eerder rustig te noemen is. Na 93km fietsen heb ik te Djupvik een onderkomen gevonden in het 'Lyngen Lodge Hotel'. Een prachtig verblijf, met een schitterend panoramisch uitzicht over Lyngenfjord en de bergketen van Iddonjargga; ik werd er heel hartelijk ontvangen, geholpen bij het afladen en dragen van mijn fietstassen en tot slot nog even rondgeleid in het gebouw; er is een sauna, een jakuzzi,... allemaal inbegrepen in de prijs; spijtig dat ik morgen weer verder moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten