donderdag 25 juni 2015

Dag 46 & 47

Ik wou de Noordkaap niet verlaten; ik kon maar niet vertrekken. Maar de Noorse fietser wist me te overreden met de woorden, dat een mens in zijn leven nu eenmaal dingen moet doen die hij liever niet wil doen... Het was al vrij laat, 13u om precies te zijn, toen ik uiteindelijk toch besloten heb om terug te rijden richting Honningsvåg. Tijdens de afdaling kwam ik in gevoelig frisser - en bewolkt - weer terecht. Na 26km fietsen arriveerde ik opnieuw op de uitvalsbasis te Skipsfjord, alwaar ik andermaal een hutje heb gehuurd, op de naast het rode gebouwencomplex van het 'Scandic Hotel' gelegen 'Nordkapp Camping'. Ik heb er lekker lang kunnen uitslapen. De volgende dag heb ik nog eens door het inmiddels zo vertrouwde kletsnatte 'oude wijven'-weer gereden - wat heb ik toch een geluk gehad met het weer op de Noordkaap ! -, teneinde boodschappen te kunnen doen in Honningsvåg. De rit heen en terug naar Honningsvåg zette de dagteller op 18km. De boottocht met de Hurtigruten heb ik telefonisch herboekt; deze zal me al op 27 juni naar Tromsø brengen - daar valt toch wat meer te beleven dan in Honningsvåg, denk ik. Het herboeken van de vluchten van Scandinavian Airlines is me helaas, zowel online als telefonisch, door ondermeer problemen met de 'central database', nog niet gelukt; ik zal het later nog eens proberen, voor zover de extra kosten - en voor een vlucht kunnen die heel hoog oplopen - die van een langer verblijf in Tromsø niet overschrijden.

1 opmerking:

  1. Hejhej Gerd
    Heb al proberen reageren om je te zeggen dat het een aangename laatste rit naar de Kaap was.
    De Noor Petter heeft de volgende avond in Honningsvag nog uitgebreid vertelt over het kamperen daar.
    Ik zit momenteel in Oslo te wachten op aansluiting.
    Ik wens je nog veel plezier in Tromsø en veel fietsplezier
    Grts Michel

    BeantwoordenVerwijderen