zaterdag 13 juni 2015

Dag 35


Het grijze weer is er helaas én voor de zoveelste keer in geslaagd het prachtige landschap grotendeels aan het oog te onttrekken. Het Venetië van de Lofoten, Henningsvær, heb ik om die reden niet bezocht. Het ergst van al waren de felle regenbuien en sterke windvlagen, die me nog maar eens ijsklompen van handen hebben bezorgd. Bijgevolg moest ik geregeld stoppen met fietsen om ter opwarming van vooral de quasi bevroren vingers nog eens flink met de armen te schudden. In deze omstandigheden heb ik mijn weg over de R815 verdergezet om vervolgens via de brug 'Sundklakkstraumen' op het eilandje Gimsøya een rondje te maken - het vooraf geplande rondje heb ik vanwege dit hondenweer een beetje ingekort; door ter hoogte van Årstrand rechtdoor te blijven rijden, heb ik het westelijk gedeelte van het eilandje links laten liggen -; de imposante brug 'Gimsøystraumen' leidde me vervolgens naar het volgende en grotere eiland Austvågøy; vandaar ging het verder over de E10 - en ter hoogte van Lyngvær (het achtervoegsel 'vær' betekent trouwens vissersdorp), net voor de top van een beklimming en vlak voor de aldaar gelegen camping merkte ik voor het eerst een eland op ! -; na de passage door de 'Rørvikskartunnelen' besloot ik tenslotte de warmte en het comfort van een hotel op te zoeken; eerst ving ik bot te Kabelvåg; te Svolvær bleek het 'Aurora Hotel' gesloten te zijn, maar in het vlakbij gelegen, peperdure 'Thon Hotel' vond ik uiteindelijk, na 77km gefietst te hebben, mijn welverdiende rust.

1 opmerking:

  1. Hoi Gerd, als im zo lees dat je eigenlijk elke dag tot nu toe slecht weer hebt gehad zakt bij mij het enthousiasme behoorlijk om ook deze fietsreis te gaan ondernemen. Kijk, regen hoort erbij maar wat jij allemaal op je pet hebt gehad lijkt niet normaal meer.

    BeantwoordenVerwijderen