woensdag 10 juni 2015

Dag 32

De salade die ik gisterenavond in het 'Ørnes Hotel' genuttigd heb, bleek me vanmorgen niet zo goed bevallen te zijn - maar hierover ga ik niet verder in details uitweiden. Omdat ik nu meer dan een maand onderweg ben, heb ik ter opfrissing van mijn geheugen nog eens enkele blogberichten herlezen. Er zijn mij helaas veel typefouten - waaronder, tot mijn grote schaamte, zelfs enkele grove spelfouten - opgevallen. Ik hoop dat niemand zich hier al te zeer aan gestoord heeft. Ik heb ze alleszins onmiddellijk verbeterd.
Eens ik terug in België ben, zal ook de rest van de blog herlezen worden, en verbeterd waar nodig, plus verlucht met enkele foto's van onderweg (dus zeker nog eens komen kijken). Maar, soit. Vóór het vertrek heb ik de remkabels nog even moeten inkorten - het abnormaal natte weer blijkt de remblokjes in een versneld tempo af te slijten. En dan ging de trip wederom door aanhoudend regenweer - even kwam er zelfs hagel aan te pas -, was het net als gisteren opletten geblazen voor de verrassend uit de hoek komende, stormachtige windvlagen, en heb ik nogmaals de koude moeten verbijten, wegens de nog immer uitzonderlijk lage temperaturen voor de periode van het jaar. Ik ben door een viertal tunnels gereden - de langste was de 'Storvikkartunnelen'; deze heeft een lengte van 3.100m. Na slechts drie uurtjes, of na een afstand van 57km, gefietst te hebben, besloot ik te Kjøpstad het ellendige hondenweer te laten voor wat het is en een bed plus warme douche op te zoeken in 'Fjordbua Motell'. In de plaatselijke taverne liep ik Bernard tegen het lijf, dat is de Duitse toerist die ik reeds eerder had ontmoet tijdens de vaartocht van Meløysund naar Ørnes, en die graag en vaak rondtrekt doorheen Noorwegen. We hebben er samen gegeten en in de gemeenschappelijke ruimte van het motel tot laat op de avond nog gebabbeld over ondermeer Noorwegen als vakantieland, en hoe erg het voor mij wel is om door dit rotweer zoveel landschappelijk schoons van dit land te moeten missen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten