zondag 7 juni 2015

Dag 28

De wind waaide vandaag krachtig uit oostnoordoostelijke richting; "dit is een goed teken", dacht ik, "er zit verandering in het weer"; maar tijdens het lange wachten op de veerdienst van Horn naar Anndalsvåg - ik had de overtocht net gemist en bovendien moest ik omdat het zaterdag was nog een uur langer wachten op de eerstvolgende overtocht, totale wachttijd 2u30 ! - kreeg ik alsnog een regenvlaag over mij heen; het is trouwens nog steeds berekoud. Ik heb in totaal twee keer gebruik moeten maken van een veerdienst; de eerste, met die lange wachttijd, duurde een twintigtal minuten; de tweede, van Forvik naar Tjøtta, duurde 1u - deze moest namelijk een omweg maken tussen de eilandjes Mindlandet en Rødøya -; op deze laatste heb ik 'maar' een 45-tal minuten moeten wachten.
Ik heb 86km over niets anders dan de R17 gefietst, doorheen een wederom prachtig landschap met schitterende uitzichten; onderweg nog eens boodschappen gedaan, en gepicknickt, en door al dat wachten met verschillende mensen - uit Noorwegen, Zweden, Zwitserland - een babbeltje gedaan, over mijn fietsreis uiteraard, en over vanalles en nog wat. Ik ben heel laat op de camping te Offersøy aangekomen - deze bevindt zich op een 9-tal kilometers van de plaats waar ik laatst ben aangemeerd, Tjøtta dus; om er een maaltijd te bereiden was ik veel te moe (de vorige camping had trouwens een restaurant, eindelijk !); zelfs het bijwerken van deze blog wou ik overslaan. Het wordt nu stilaan tijd om te gaan slapen; ook al is het nog steeds licht - het tijdsverschil tussen zonsondergang en -opgang is nu 2u.

1 opmerking:

  1. Je blog niet overslaan hoor broertje. Ik zit elke avond vol spanning te wachten op je avonturen ☺ Respect voor wat je daar doet trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen