woensdag 24 juni 2015

Dag 45

Samen met Michel - nog een andere Michel, deze is afkomstig uit Damme, en is trouwens de eerste Belgische fietser die ik op mijn fietsreis naar de Noordkaap ben tegengekomen, sinds het oversteken van de Belgisch-Nederlandse grens - heb ik er nog eens 29km bijgedaan om uiteindelijk het einddoel van mijn fietsreis, de Noordkaap, te bereiken. Er moest stevig klimwerk geleverd worden, om meermaals tot een hoogte van meer dan 300m te geraken. Eens op de Noordkaap heb ik uiteraard van mij inclusief de volledig bepakte fiets, vlak voor de beruchte wereldbol, op de sokkel ervan, een foto laten maken. En alsof dat nog geen voldoende bewijs is, heb ik er mij tevens lid laten maken van de 'Royal North Cape Club' teneinde mijn 'Nordkappdiploma' te bekomen. Aangezien het zo'n uitzonderlijk prachtig weer was op de Noordkaap, heb ik er - temidden van de grazende rendieren -, samen met de twee Nederlandse fietsers alsook een Noorse fietser mijn tentje opgezet, mijn eigen potje klaargemaakt, ons samen opgewarmd bij een kampvuurtje en pas heel laat - of was het nu net heel vroeg? - gaan slapen om alsnog van de middernachtszon te kunnen genieten. Het was fantastisch om mijn fietsreis op zo'n mooie, idyllische wijze te kunnen afronden. Maar... er moet nog worden teruggereden naar Honningsvåg; en... ik ben een week te vroeg !

1 opmerking:

  1. Hoi Gerd, goed man! Geweldige prestatie, je hebt veel doorzettingsvermogen laten zien om op de Noordkaap te komen met als beloning het prachtige weer daar. Wees trots op jezelf en geniet van je prestatie

    BeantwoordenVerwijderen