vrijdag 5 juni 2015

Dag 27

Vanaf Kolvereid heb ik mijn weg verder gezet over de R770; deze ging in noordoostelijke richting en volgde aan de andere kant van het schiereiland opnieuw de kustlijn. Vanaf Saltbotn heb ik de R771 genomen, welke de rivier Gråmarka stroomopwaarts volgde tot voorbij Skog. Na nog wat boodschappen gedaan te hebben te Naustbukta, vervolgde ik mijn weg over de R771 langsheen Årsetfjorden. Via de R802 ben ik te Kjelleidet uiteindelijk weer op de R17 uitgekomen. Deze weg zal me vanaf daar nog zo'n 170km begeleiden tot Nesna, en is hier trouwens naast de meer in het binnenland gelegen E6 de enige doorgaande weg naar het noorden. Voorbij het bergmassief te Hornfjellet moest ik in een U-bocht rond Lysfjorden door een drietal verlichte tunnels (lengte max. 600m). Te Holm kon ik meteen de veerboot op richting Vennesund, alwaar ik thans op de camping 'Vennesund Brygge' verblijf. Ik heb er problemen ondervonden bij het betalen met zowel de gewone bankkaart als met de kredietkaart; ze werden niet geaccepteerd; voor alle zekerheid heb ik meteen naar de bank gebeld, die mij verzekerde dat de bankkaarten geenszins geblokkeerd zijn en mij tenslotte aanraadde de bankkaarten nog eens uit te proberen in een bankautomaat; maar is het wel zo'n goed idee om een bankkaart met mogelijk een beschadigde chip in een bankautomaat te steken, tijdens het weekend, en in Noorwegen...
Op de vorige camping heb ik overigens niemand aangetroffen op de receptie; ik heb regelmatig gecheckt of er intussen al iemand was komen opdagen, gisterenavond en vanmorgen, maar ik ben uiteindelijk - en gelukkig - kunnen vertrekken zonder te betalen - dat mag voor mijn part al eens gebeuren na al die peperdure hotels... Ik heb 70km gefietst en het ging weer stevig op en neer. Het weertype was vergelijkbaar met dat van gisteren, koud met een krachtige westenwind, snel op elkaar volgende buien - de tent heb ik uitgerekend tijdens zo'n plensbui mogen afbreken -, en af en toe trok het ruige wolkendek open voor een streepje zonneschijn; ik heb de indruk dat het weer stilaan betert, maar dat kan een illusie zijn; naar de Noorse weersite kijk ik trouwens liever niet meer (heb ik eens gedaan - dat was in het hotel te Namsos - en toen zag de weersvoorspelling er deprimerend uit).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten