zondag 7 juni 2015

Dag 29

De winterse koude, de krachtige windstoten - die nu uit veranderlijke richting, overwegend het noorden en het westen, komen - alsook de nimmer ontbrekende regenbuien hebben me doen besluiten om op de camping te Nesna, waar ik me thans bevind, een heerlijk verwarmd hutje te huren - dat overigens direct aan het kiezelstrand grenst, en een mooi uitzicht biedt op de fjorden met de rondom uittorende bergtoppen - in plaats van er in mijn tentje te liggen bibberen. Ik heb 67km gefietst.
Ik ben geen enkele keer van de R17 afgeweken. De minder druk bereden parallelwegen, die ik op de GPS-track had ingetekend, ter hoogte van Sandnessjøen en Leland, heb ik opzettelijk links laten liggen; omdat ik vandaag zo laat vertrokken was - en ik eigenlijk ook niet zoveel zin in fietsen had -, wou ik zo snel mogelijk op mijn bestemming zijn. Ik was nog net op tijd om te Levang de veerboot op te rijden - ik had hem al van kilometers afstand zien toekomen, waardoor ik mij al vechtend tegen de regen, de wind en op het laatst nog een zoveelste heuveltop, heb moeten haasten om er nog op tijd te geraken -; deze bracht me uiteindelijk in een 25-tal minuten naar mijn eindbestemming te Nesna. De regenbuien lijken er steeds sneller op elkaar te volgen en het waait ook verschrikkelijk hard, bijna stormweer; ik ben blij dat ik niet in mijn tentje zit - of lig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten